dark_mode
Image
  • Sunday, 15 December 2024
Godišnji plan rad za školsku 2022/2023

Godišnji plan rad za školsku 2022/2023

Godišnji plan rad za školsku 2022/2023

JU OSNOVNA ŠKOLA BUŽIM
GODIŠNJI PROGRAM RADA ŠKOLE
JU Osnovna škola "Bužim" u Bužimu
Školska 2022/2023
JU OŠ Bužim, 77245 Bužim, tel. +387/37 410 114, e-mail: osnovnaskola.buzim@gmail.com
2
SADRŽAJ
1. UVOD : ................. 32
. PROGRAMSKA OSNOVA ................. 32
. l. Opći podaci o školi: .................... 32.2
. Planski programski aspekti : ......... 43
. UVJETI ZA RAD ......... 53.1
. Školski prostor i namještaj ................. 5
3.2 Nastavno didaktička sredstva ...... 54
. OBIM ODGOJNO OBRAZOVNOG RADA ............ 64.1
. Broj učenika i odjeljenja ............... 64.2
. Stručna zastupljenost nastavnika.................... 74.3
. Redovna nastava ............... 84.4
. Kursna nastava ................. 84.5
. Dodatna i dopunska nastava ............... 84.6
. Slobodne aktivnosti učenika ......... 94.7
. Obaveze nastavnika u januaru, junu i augustu .................... 105
. ODGOJNO – OBRAZOVNI RAD I PLANIRANJE ......................... 10
5.1 Nastava ......... 10
5.2 Odgojno - obrazovni rad sa OZ-om ................... 115,3
. Stručno usavršavanje nastavnika....................................................... 115,4
. Raspored radnog vremena ............ 136
. STRUČNI ORGANI ......... 14
6.1. Nastavničko vijeće ......... 14
6.2 Odjeljenska vijeća......... 14
6.3 Stručni aktivi ............... 14
6.4 Program rada direktora .............. 157
. ORGANI UPRAVLJANJA ŠKOLOM ............ 18
7.1. Školski odbor...... 1888
. KULTURNA I JAVNA DJELATNOST............ 20
8.1. Saradnja sa roditeljima ............ 20
8.2. Vijeće roditelja i škole ................. 218.3
. Vijeće učenika ............... 22
8.4. Đačke ekskurzije, posjete i izleti ............ 229
. PRILOZI I TABELE......... 26
31
. UVOD :
Odgojno-obrazovni rad osnovne škole usmjeren je na:
- realizaciju NP i programa OŠ,
- podizanje kvaliteta odgojno-obrazovnog rada,
- jačanje odgojne uloge škole,
- racionalizaciju odgojno – obrazovnog rada,
- uvođenje inovacija u nastavni proces,
- primjenu programa stručnog usavršavanja,
- razvijanje svijesti o nacionalnoj pripadnosti,
- stvaranje uslova za racionalno korištenje slobodnog vremena učenika,
- razvijanje svih oblika stimulacije učenika, te stalnog njihovog primjenjivanja u nastavnoj praksi.
2. PROGRAMSKA OSNOVA
Osnove glavnog programa rada škole su:
- Nastavni plan i program za OŠ usvojen u školskoj 2022/23.god.
- Zakon o osnovnoj školi
- Pedagoški standardi u BiH i kantonu
- Normativna akta OŠ u Bužimu
2. l. Opći podaci o školi:
Osnovna škola "Bužim" u Bužimu je po broju učenika jedna od najvećih škola u Unsko-sanskom kantonu, a i u Bosni i Hercegovini. Ova škola je počela je sa radom 1922. godine u privatnim prostorijama i u bivšoj zgradi općine.
Nakon II Svjetskog rata izgrađen je školski objekat u Bužimu (stara škola), koji od ove školske godine nije u upotrebi. Isto tako izgrađeni su i ostali školski objekti po mjesnim zajednicama na nivou općine.
Prije posljednjeg rata napravljena je nova školska zgrada, a u samom ratu je ova zgrada proširena.
Osnovna škola u Bužimu dugo je radila pod nazivom OŠ "Bužim", da bi kasnije dobila naziv "7. novembar" , od 1995 . do 2007. godine nosi naziv "12. septembar",a od tada vraća se stari naziv OŠ "Bužim"
Školsko područje OŠ "Bužim" u Bužimu čine mjesne zajednice, u čijim mjestima su i područne škole: Varoška Rijeka, Vrhovska, Lubarda, Elkasova Rijeka, Bućevci, Zaradostovo i Mrazovac.
U svim područnim školama nastava se izvodi od I do V razreda, osim u Varoškoj Rijeci, gdje nastavu pohađaju učenici od I do IX razreda.
4
U školskoj 2022/23. godini nastavu će izvoditi 82 nastavnika, od toga 43 nastavnika predmetne nastave i 34 nastavnika razredne nastave.
Nastavu pohađa 1102 učenika sa prosječnim brojem u odjeljenju od 18,67.
Ove školske 2022/2023. godine nastavni proces se odvija u 59 odjeljenja od čega od VI-IX razreda 25 odjeljenja i od I – V razreda 34 odjeljenja, tačnije 26 čista odjeljenja, i 7 odjeljenja su kombinirana sa po dva razreda, i kombinacija 1 tročlana.
Ovaj kolektiv opslužuje:
1 direktor,5
asistenata u nastavi,1
knjigovođa
2 sekretara,1
bibliotekar,13
pomoćnih radnika.
2.2. Planski programski aspekti :
Osnovne karakteristike godišnjeg programa rada ove školske godine su:
- programsko ostvarenje fonda planiranih sati,
- programsko ostvarenje nastavnog gradiva,
- procenat prolaznosti,
- procenat neocijenjenih učenika,
- standardi učenika,
- obezbjeđivanje udžbenika učenicima,
- obezbjeđivanje pomagala,
- kulturne i javne manifestacije,
- vaspitni oblik ustanove.
Ovim godišnjim programom rada škole – odgojno obrazovni rad škole će se
temeljiti na:
- podizanju kvaliteta prenošenja znanja na učenike,
- adekvatnijem pripremanju nastavnika za nastavni rad,
- odgoju i jačanju humanosti kod učenika,
- razvijanju principa objektivnosti i demokratičnosti,
- podizanju nastave na viši nivo,
- podizanju procenta prolaznosti učenika.
53
. UVJETI ZA RAD
3.1. Školski prostor i namještaj
Nastava u centralnoj školi odvija se u 13 učionica i 4 kabineta (dva kabineta informatike, dva tehničkog odgoja).
Škola ima i biblioteku koja je opremljena sa 9982 đačke knjige i 1344 stručne literature za nastavnike.
Uz samu zgradu izgrađena je fiskulturna sala, gdje se izvodi nastava tjelesnog i zdravstvenog odgoja.
Kao što je već napomenuto nastava u Varoškoj Rijeci se odvija i u predmetnoj nastavi i za ovu školu je bila pokrenuta inicijativa za odvajanje i formiranje samostalne škole, međutim do toga još nije došlo. Zgrada škole u Varoškoj Rijeci je novosagrađeni objekat, izgrađen 2003.godine.
Oprema učionica i kancelarija nabavljena je sredstvima koje je obezbijedila Vlada države Japana, kao i gradnju objekta. U sklopu škole je 5 učionica, 2 kabineta (kabinet biologije/hemije i informatike) i biblioteka koja trenutno ne zadovoljava učeničke i nastavničke potrebečke, na čijem povećavanju knjižnog fonda u narednom periodu je potrebno dodatno poraditi.
Nastava u područnim školama Bućevci, Zaradostovo, Vrhovska, Mrazovac, Elkasova Rijeka i Lubarda se izvodi u novoizgrađenim školskim objektima.
Osnovna škola je opremljena sa školskim namještajem, uistinu on nije u svim područnim školama nov, ali može zadovoljiti potrebe.
3.2 Nastavno didaktička sredstva
Škola je veoma slabo opremljena sa nastavno didaktičkim sredstvima, a posebno je slabo opremljena sa računarima. U centralnoj školi dva kabineta informatike opremljena su sa po 13 računara. U područnoj školi Varoška Rijeka kabinet informatike opremljen je sa 15 računara.
Ostali kabineti nisu zadovoljavajuće opremljeni. Kako je težnja naše škole postizanje izvanrednih rezultata u svim segmentima odgoja i obrazovanja potrebno je izvršiti sistematsko opremanje naše škole sa nastavnim sredstvima i to prema pedagoškim standardima i potrebama po pojedinim nastavnim predmetima.
64
. OBIM ODGOJNO OBRAZOVNOG RADA
4.1. Broj učenika i odjeljenja
Tabelarni pregled broja odjeljenja i učenika po školama:
Škola I - V VI - IX broj odjeljenja broj učenika broj odjeljenja broj učenika Centralna škola Bužim 8 150 17 380 Varoška Rijeka 5 105 8 151 Vrhovska 3 52 Lubarda 3 43 El. Rijeka 2 19 Zaradostovo 5 75 Bućevci 5 82 Mrazovac 3 45
Ove školske godine nastavu pohađa 1102 učenika. Od toga je u centralnoj školi 530 učenika, dok je 572 učenika raspoređenu u 7 područnih škola od I – V i od VI-IX razreda.
U razrednoj nastavi od I – V razreda je 571 učenika raspoređenih u 34 odjeljenja sa prosječnim brojem učenika u odjeljenju od 16,79
U predmetnoj nastavi 531 učenik raspoređena su u 25 odjeljenja sa prosjekom broja učenika po odjeljenju 21,24
7
Grafički pregled broja učenika po spolu i razredima:
Većina učenika dolazi iz srednje situiranih porodica gdje je uglavnom zaposlen otac i to je slučaj u 732 porodice. U 50 porodica samo majka radi. A samo u 179 porodica oba roditelja rade.
4.2. Stručna zastupljenost nastavnika
U školi radi 34 NRN u 34 odjeljenja koji su diplomirani NRN.
U predmetnoj nastavi u 25 odjeljenja radi 43 nastavnika od kojih se neki prepliću u duplim smjenama i različitim predmetima.
Stručnost nastavnika po predmetima izgleda ovako:
Predmet Uk.broj sati Potreban broj nastavnika Stručni Nestručni
Bosanski jezik
100
5,5
5
Strani jezik
156
8,2
8
Matematika
100
5,1
5
Muzička kultura
25
1,1
2
Likovna kultura
25
1,1
1
TZO
50
2,3
3
Biologija
34
1,7
2
Historija
36
1,8
3
Geografija
36
1,8
2
Fizika
29
1,4
4
Hemija
24
1,2
2
Vjeronauka
116
5,8
6
Informatika
48
2,4
2
Tehnički odgoj
48
2,4
2
Dem.i ljudska prava
6
0,3
1
56
54
50
49
61
77
76
72
58
58
49
49
78
68
62
64
58
64
I razred
II razred
III razred
IV razred
V razred
VI RAZRED
VII RAZRED
VII RAZRED VIII razred
IX razred
grafički pregled učenika po spolu i razredima
dječaci
djevojčice
8
4.3. Redovna nastava
Prema nastavnom planu i programu u raspored časova učenika uvršteni su svi predmeti u obimu kako je to regulisano nastavnim planom i programom i to prema modelima programa za devetogodišnje obrazovanje.
Redovna nastava inače je organizovana u 5 radnih dana sedmično i odvija se u 2 smjene u predmetnoj i razrednoj nastavi, te u jednoj smjeni u Elkasovoj Rijecii Vrhovskoj.
S ozbirom na specifičnu situaciju izazvanu COVID-19 virusom nastava se izvodi prema instrukcijama nadležnog ministarstva a skladu poštivanja higijenskoepimidiološki mjera.
Plan pripravnosti postupanja u sličaju korona virusa, nalazi se u prilogu, kao i Rješenje o imenovanom timu za djelovanje u slučaju sumnje na pojavu virusa COVID-19.
Godišnji fond sati redovne nastave za razrednu i predmetnu nastavu u školskoj 2022/2023. prikazan je u tabeli 11.
4.4. Kursna nastava
Kursna nastava je organizovana iz:
Informatike u V, VI ,VII, VIII i IX razredu
Tehničkog odgoja u V, VI,VII, VIII i IX razredu
Učenici se dijele u grupe kod tehničkog odgoja i informatike u predmetnoj nastavi i to you centralnoj školi u VI,VII,VIII i IX razredu čiji prosječni broj prelazi 22 učenika u razredu i nastava se izvodi praktično . Godišnji fond sati kursne nastave prikazan je u tabeli 12.
4.5. Dodatna i dopunska nastava
Za učenike koji iz bilo kog razloga zaostaju u savladavanju nastavnog gradiva organizuje se dopunska nastava.
Dopunska nastava se može organizirati prema potrebi u svim razredima.
Dopunska nastava će se izvoditi iz bosanskog jezika, matematike, hemije, historije, geografije, fizike, biologije i stranih jezika.
Dodatna nastava je poseban oblik nastave za nadarene učenike. Cilj dodatne nastave je da omogući učenicima šire i dublje ovladavanje sadržajima odgojno-obrazovnih oblasti i da podstiče njihov razvoj.
Godišnji fond sati dopunske i dodatne nastave detaljnije je prikazan u tabelama 14. i 15.
94.6
. Slobodne aktivnosti učenika
Slobodne aktivnosti se organizuju radi produbljivanja stečenih i stjecanja novih znanja, razvijanja stvaralačkih sposobnosti kod učenika i stjecanja pozitivnih navika i vještina.
Učenici naše škole na principu slobodnog i dobrovoljnog opredjeljenja udružuju se u sekcije slobodnih aktivnosti. Radom u sekcijama zadovoljavaju se interesi, razvijaju individualne sklonosti i sposobnosti učenika. Slobodne aktivnosti omogućuju učenicima da kreativno provedu svoje slobodno vrijeme, zadovolje potrebu za druženjem, komunikacijom i inventivnošću.
Učeniku se ne može uskratiti učešće u slobodnim aktivnostima zbog slabog uspjeha u učenju.
Svaka sekcija učestvuje u planiranim manifestacijama u okviru škole kao cjeline.
Sekcije koje će raditi u školi su:
• likovna sekcija,
• muzička sekcija,
• dramsko-recitatorska,
• jezička sekcija-lingvistička
• literarna sekcija,
• novinarska,
• mladi tehničari,
• mladi hemičari,
• saobraćajna sekcija,
• informatička sekcija,
• sekcija vjeronauke
• EKO sekcija
• Sportske sekcije (šah, stolni tenis, odbojka, košarka, nogomet, atletika)
U okviru sportske sekcije djeluju: nogomet, rukomet, odbojka i košarka.
Detaljan pregled oblika slobodnih aktivnosti u našoj školi, broj učenika, sedmični i godišnji broj sati, broj angažovanih nastavnika prikazano je u tabeli 16.
U razrednoj nastavi slobodne aktivnosti se organizuju prema potrebama i uzrasnim mogućnostima učenika, tako da djeluju slijedeće sekcije: recitatorska, dramska i muzičke sekcije.
Nastavnici razredne nastave također nastoje prilagoditi program izvođenja slobodnih aktivnosti prema specifičnostima praznika koji se svečano obilježavaju u školi.
10
4.7. Obaveze nastavnika u januaru, junu i augustu
U skladu sa pedagoškim standardima sabrali smo sve radne zadatke i dodali ih broju sati za planiranje i instruktivni rad, popravne ispite, rad na dokumentaciji, kolektivno usavršavanje i druge poslove u funkciji rada škole.
5. ODGOJNO – OBRAZOVNI RAD I PLANIRANJE
5.1 Nastava
Osnovna djelatnost u nastavi je obrazovanje i odgoj. Glavni realizator ovih poslova je nastavnik. Za obavljanje ovih poslova angažuju se nastavnici svršenih odgovarajućih fakulteta, Pedagoških akademija te stručni učitelji odgovarajućih škola.
Svaki radnik u odgojno – obrazovnom radu je obavezan da se pridržava:
o NPiP
o Zakona o osnovnom obrazovanju
o Propisa vezanih za vaspitno-obrazovni rad škole
I stručni i nestručni izvršioci dužni su:
da planiraju svoje aktivnosti u toku školske godine
1. globalno
2. mjesečno
3. sedmično
4. dnevno
primjenjuju i vrše izbor odgovarajućih oblika, metoda i principa u vrijeme izvođenja nastave
pripremaju se za nastavu temeljito, stalno i obavezno za svaki nastavni čas
Priprema mora da sadrži sljedeće elemente:
l. redni broj časa
2. vrijeme izvođenja časa,3
. predmet,4
. razred,5
. nastavna jedinica,6
. cilj časa,7
. odgojni (vaspitni), obrazovni i funkcionalnii zadaci,8
. nastavne metode,9
. oblik rada,10
. nastavna sredstva,11
. tok časa (uvodni, glavni i završni dio)
11
Pismene pripreme moraju biti dostupne i pokazuju se na uvid :
• savjetniku
• direktoru i pedagogu škole te i drugom licu kojeg odredi nastavničko vijeće direktor ili
škole, a u cilju savjetodavnog rada.
I u drugim oblicima odgojno obrazovnog rada (OZ, dopunska, dodatna nastava, slobodne aktivnosti i sekcije) obavezno koristiti programe rada i pismene pripreme, kao i evidenciju o prisutnosti učenika.
5.2 Odgojno - obrazovni rad sa OZ-om
Odjeljenske starješine u okviru OZ-e u sedmici održati 1 čas na kojem će rješavati:
- aktuelna pitanja u odjeljenju,
- vođenje pedagoške dokumentacije,
- briga o djeci šehida,- poginulih boraca,
- učenje i vladanje učenika,
- učešće učenika u školskim, općinskim i drugim aktivnosti javnimma u cilju
aktivnog uključivanja u javni život društva,
- profesionalna orijentacija,
- bezbijednost u saobraćaju,
- briga o socijalno ugroženoj djeci,
- i ostale nastale situacije aktuelne u životu učenika u sredini.
Pored svega gore nabrojanog rad u OZ treba da obuhvata i: moralni odgoj, formiranje higijenskih, kulturnih i radnih navika, humanizaciju međuljudskih odnosa i odnosa među polovima, zaštitu i unaprjeđenje životne i radne sredine, preventivnu zaštitu djece i odraslih od ozljeda nagaznih mina, vatrenog oružja i drugih neeksplodiranih ubojitih sredstava.
Saradnja sa roditeljima, nastavnicima i ostalim uposlenima u školi je također dio obaveza razrednog starješine.
5.3. Stručno usavršavanje nastavnika
Opće je poznato da nauka i inače razvoj na svim poljima ljudskog života i rada napreduje svakim danom. Ukoliko želimo da nam učenici završavanjem škole budu spremni da se odmah uključe u tokove savremenog života, privrednog, naučnog i bilo kojeg drugog razvoja, moramo kao nastavnici i sami biti na nivou, moramo pratiti sve promjene i napredak. Ne smijemo ostati prikovani za jedno mjesto, sa istim programom, istim saznanjima, pristupima i sl. dok kraj nas prolazi napredak.
Zato smo u obavezi da se svakodnevno stručno obrazujemo koristeći razne vidove i pristupe usvajanju stručnih saznanja. Prema tome svi nastavnici su dužni da se stručno usavršavaju kroz praćenje odgovarajuće literature, medija, interneta kao i posjete stručnim seminarima i predavanjima.
Stručno usavršavanje nastavnika bit će usmjereno na uvođenje novih metoda rada, a samim tim ćemo poboljšati i kvalitet nastave.
12
RAD U STRUČNIM ORGANIMA ŠKOLE
Stručno usavršavanje se odvija kroz rad stručnih organa u školi:
• Razredno vijeće
• Nastavničko vijeće
• Odjeljenjska vijeća
• Stručni aktiv
TEORETSKA PREDAVANJA
Obaveza je pripremiti i održati jedno teoretsko predavanje, po vlastitom izboru, a vezano za oblast nastavnik koju predaje.
Predavanje se može realizovati na roditeljskom sastanku, razrednom odnosno odjeljenjskom vijeću ili nastavničkom vijeću.
Plan predavanja utvrđuje stručni aktiv svojim programom rada (do 30.10.2022.).
PRAKTIČNA PREDAVANJA
U toku školske godine održati jedno praktično predavanje (ogledni čas). Plan predavanja utvrđuje stručni aktiv svojim programom rada (do 30.10.2022.). Naziv teme, nastavnu jedinicu, odjeljenje, čas i pripremu dostaviti pedagoškoj službi škole 10 dana prije realizacije. Nakon održanog predavanja izvršiti analizu časa na stručnom aktivu.
Napomena: Zbog broja nastavnika, na stručnim aktivima, nastavnici će odabrati jedan od oblika stručnog usavršavanja (ogledni čas ili praktično predavanje)
STRUČNA LITERATURA
Na inicijativu nastavnika (stručnih aktiva) škola će prema materijalnim mogućnostima nabavljati stručnu literaturu, stručne časopise, te nastavna sredstva.
VOĐENJE DOSIJEA STRUČNOG USAVRŠAVANJA
▪ U školi je obavezno vođenje dosijea stručnog usavršavanja,
▪ Redovno obavještavati nastavnike o seminarima, te voditi evidenciju prisustva istima,
▪ Voditi zapisnike stručnih aktiva i evidenciju o prisustvu.
Zbog brojnosti i potrebe nastavnika formirati će se i slijedeći aktivi:
a) Aktiv nastavnika od I – V razreda po razredima
b) Aktiv nastavnika bosanskog jezika
c) Aktiv nastavnika stranih jezika
d) Aktiv nastavnika matematike i fizike
e) Aktiv nastavnika hemije i biologije
13
f) Aktiv nastavnika historije i geografije
g) Aktiv nastavnika Vjeronauke
h) Aktiv nastavnika TO, informatike, TZO, likovne i muzičke kulture, demokratije
Za provođenje ovog programa, praćenje planiranih termina, zakazivanje i obavještavanje o predavanjima i seminarima zadužuje se pedagoška služba škole zajedno sa direktorom škole.
5.4. Raspored radnog vremena
Predmetna nastava
Raspored smjena : I smjena od : 7:00 – 12:05 sati
II smjena od: 13:00 – 18:05 sati
Razredna nastava Nastava
u razrednoj nastavi počinje u 7:50, međusmjena počinje u 10:30 a druga smjena u 13:00 sati.
Promjena smjene za učenike vršit će se svakog mjeseca, osim u PŠ Elkasova Rijeka i PŠ Vrhovska, u kojima se nastava odvija samo u prvoj smjeni.
Dežurstvo nastavnika
I smjena od: 6:30–l2:30 sati
II smjena od: l2:30 – l8:20 sati
Vrijeme dežurstva učenika je od 6:50-12:05 prva smjena, od 12:50-18:05 druga smjena.
Za dežurne učenike uzimaju se učenici primjernog ponašanja i prolaznog uspjeha.
I polugodište počinje 01.09.2022.
I polugodište završava 31.12.2022. godine
II polugodište počinje od: 23.01.2023.godine
Kraj nastavne 2022/2023. godine 01.06.2023.
Izgubljene dane nadoknaditi na kraju školske godine.
Nastava traje 35 nastavnih sedmica.
Učenici I i IX razreda u devetogodišnjem obrazovanju nastavu završavaju jednu sedmicu ranije (34 sedmica), tačnije 25.05.2022.
146
. STRUČNI ORGANI
6.1. Nastavničko vijeće
NVsačinjavajusvinastavniciistručnisaradnici škole.
NVradinaosnovu programa rada kojeg priprema direktor škole u kojem je predviđen broj sjednica NV-a i samu problematiku koja se rješava na sjednicama NV.
Sjednice NV-a sazivaju se po potrebi, a obavezno na početku školske godine, na polugodištu i na kraju školske godine.
Na sjednici NV-a podnose se i razmatraju svi izvještaji, raspodjela nastavnih predmeta, razrednih starješinstava, rukovodioca sekcija, uspjeh i vladanje učenika. Razmatra se rad nastavnika i stručnih saradnika, razmatra i odlučuje o prigovoru roditelja, izricanje vaspitno - disciplinskih mjera. Razmatra praćenje i kontrola realizacije godišnjeg programa rada škole. Sjednice NV priprema, saziva i radom rukovodi direktor škole.
6.2 Odjeljenska vijeća
Odjeljenska vijeća sačinjavaju svi nastavnici koji izvode nastavu u odjeljenju.
Sjednice odjeljenskih vijeća se održavaju po potrebi, a obavezno na početku školske godine, na kraju polugodišta i na kraju školske godine.
Sjednice OV-a priprema saziva i njima rukovodi predsjednik odjeljenskog vijeća. Predsjednik vijeća se bira na prvoj sjednici početkom školske godine koju saziva pedagoška služba. Predsjednik se bira za tu školsku godinu.
OdjeljenskavijećaradenaosnovuprogramaradakojegpripremarukovodilacOV-azajednosapedagoškomslužbomidirektorom škole.
Sadržaj rada OV-a su sadržani u programu rada koji se bavi: učenjem, vladanjem učenika, saradnja sa roditeljima, pohvale, nagrade, plan posebnih zadaća, dopunska i dodatna nastava i svim ostalim oblicima nastavnog procesa kao i planom organizovanja izleta i ekskurzija učenika.
O radu OV-a vodi se zapisnik i unosi u razrednu knjigu odjeljenja.
6.3 Stručni aktivi
Stručni aktivi će obavljati sljedeće poslove:
• Pratiti realizaciju nastavnog plana i programa, te predlagati mjere za njegovo unapređenje
• Predlagati dopune i izmjene nastavnog plana i programa u skladu sa tehnološkim razvojem
• Davati prijedlog direktoru u vezi sa podjelom predmeta na nastavnike
• Učestvovati u izradi i izboru programa stručnog usavršavanja nastavnika
Rad stručnih aktiva odvijaće se prema programu rada aktiva.
15
6.4 Program rada direktora
- Organizovanje vaspitno-obrazovnog rada,
- Rukovodi radom škole,
- Izrada godišnjeg programa rada,
- Finansijsko poslovanje škole,
- Analitički rad na unaprjeđenju nastave,
- Planiranje rada stručnih organa škole,
- Vodi i priprema sjednice Nastavničkog vijeća,
- Izvršava odluke Upravnog odbora i osnivača,
- Prati realizaciju i analizu godišnjeg programa rada škole,
- Pedagoško instruktivni rad i dokumentacija,
- Rad sa pripravnicima, studentima i nastavnicima sa manjim iskustvom,
- Zastupanje i predstavljanje škole prema trećim licima,
- Prema trećim licima podnosi izvještaje,
- Obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom o Osnovnoj školi i na osnovu Pravila škole.
16
Kalendar značajnih datuma u šk. 2022/23. godine je:
05. oktobar Dan učitelja Neradni 25. novembar Dan državnosti BiH Neradni
01. i 02. januar
Nova godina
Neradni
01.mart
Dan nezavisnosti BiH
Neradni
01. i 02. maj
Praznik rada
Neradni 02.maj Ramazanski bajram Neradni 20. maj Obilježavanje 20. maja – Dan škole Radni nastavni (svečani-priredba)
Povodom svih značajnih datuma u našoj školi održat će se kraće svečane priredbe.
Početak školske 2022/ 2023. godine je 01.09.2022.
I polugodište ..................... od: 01.09.2022. – 31.12.2022. bog.
II polugodište.................. .. od 23.01.2023. do - 01.06.2023.god.
Kraj školske godine ............... 31.08.2023. bog.
187
. ORGANI UPRAVLJANJA ŠKOLOM
7.1. Školski odbor
U školi djeluje školski odbor, koji broji 5 članova. Dva člana su iz reda uposlenih u školi, jedan iz reda osnivača škole, jedan iz reda lokalne zajednice i jedan član iz reda vijeća roditelja. Na imenovanje školskog odbora saglasnost daje vlada USK. Školski odbor saziva i zakazuje predsjednik u saradnji sa direktorom škole. Sastanci se održavaju po potrebi.
Školski odbor čine:
1. Sejfudin Muškić – ispred Vijeća roditelja
2. Zineta Durdžić – ispred uposlenih
3. Anita Muminović–ispred lokalne zajednice
4. Merima Velić – ispred osnivača
Predsjednik školskog odbora je Muškić Sejfudin.
U proceduri je izbor člana školskog odbora iz reda uposlenih.
Značajniji sadržaji iz programa rada ŠO su:
- Donosi Pravila rada škole,
- Utvrđuje godišnji Program rada škole,
- Planove razvoja rada,
- Financijski plan,
- Godišnji obračun,
- Donošenje akata o unutrašnjoj organizaciji poslova,
- Kontroliše i ocjenjuje rad direktora,
- Vrši izbor nastavnika,
- Razmatra ostvarenje nastavnog plana i programa,
- Odlučuje o prigovoru roditelja,
- O prigovoru nastavnika,
- Raspravlja o odgojnim i disciplinskim mjerama
- Obavlja i druge poslove predviđene Zakonom o OŠ, Pravilima rada škole i drugim opštim aktima.
208
. KULTURNA I JAVNA DJELATNOST
8.1. Saradnja sa roditeljima
Od uspješne saradnje porodice i škole, u mnogome ovisi ostvarenje onoga što seod škole očekuje. Odgoj i obrazovanje mlade generacije i kulturno-prosvjetni uticaj usredini uopšte imaju izuzetno značenje efekte u životu roditelja, njihove djece pa inastavnika.
Roditelji imaju pravo i obavezu starati se o obrazovanju svoje djece. U ostvarivanju svojih prava, roditelji ne mogu ograničiti prava svoje djece daimaju pristup i uživaju korist od obrazovanja primjerenog njihovom uzrastu isposobnostima.
Svaka aktivnost u školi, svaki problem, svako pitanje, svaki cilj bilo koje aktivnostipodrazumjeva i prisustvo roditelja.
Kad se i roditelj uključi djeca:
• imaju bolje ocjene i veću prolaznost,
• redovnije prisustvuju nastavi,
• imaju više motivacije i samopouzdanja,
• manje prihvataju poroke droge i alkohola.
Partnerski odnos roditelja i škole podrazumijeva dijete u centru svake njihove
aktivnosti.
Moguće uloge roditelja u školi su:
• Roditelji kao kreatori politike škole
• Roditelji kao učitelji vlastite djece
• Roditelji kao posmatrači
• Roditelji kao izvor stalno zaposlenih
• Roditelji kao izvor volontera
• Roditelji kao povremeni volonteri
U ovoj godini planirano je uspostaviti različite vidove partnerskih odnosa saroditeljima i dati još veći značaj angažmanu roditelja u školskom radu.
Saradnja porodice i škole je jedan od najvažnijih segmenata u toku obaveznogosnovnog školovanja, a roditelji mogu biti vrijedni i korisni partneri u odgojno –obrazovnomprocesu.
Kroz obavezna četiri roditeljska sastanka i niz informativnih roditeljskih sastanaka informisat ćemo roditelje o:
a) Na koji način Zakon definira ulogu roditelja
b) Upoznati roditelja sa njegovim dužnostima (na koji se način roditelji mogu uključiti
u aktivnosti škole)
c) Upoznati roditelja sa prednostima njegovog učešća u partnerstvu sa školom
(partnerstvo, konsultovanje, učešće...)
d) Međusobno upoznavanje roditelja i nastavnika o zdravlju, psihofizičkom i
socijalnom razvoju učenika
21
e) Preduzimanje određenih aktivnosti na zaštiti zdravlja učenika – zdravstveni odgoj
f) Međusobno upoznavanje o rezultatima učenja i ponašanja učenika
g) Podizanje pedagoškog obrazovanja roditelja kroz tumačenje odgojne uloge porodice

Sastanci mogu biti individualni i sa grupom roditelja gdje je uočen isti interes, problem ili potreba. Roditeljski sastanci se mogu održavati i putem online platforme zavisno od higijensko – epidemiološke situacije.
8.2. Vijeće roditelja i škole
Roditelji imaju pravo i obavezu, u interesu svoje djece učestvovati u odlučivanju o pitanjima zanačajnim za rad škole i funkcioniranje obrazovnog sistema uopće. U tomsmislu u školi se formira Vijeće roditelja, koje se bira za tekuću školsku godinu, a čine gapo jedan roditelj učenika predstavnik svakog odjeljanja.
Članove predstavnike roditelja u Vijeću biraju roditelji na roditeljskom sastanku.
U proceduri je postupak izbora članova za Vijeće roditelja iz reda I razreda.
Opće aktivnosti i osnovni programski zadaci Vijeća roditelja su:
▪ Preduzimanje potrebnih mjera i akcija s ciljem stvaranja optimalnih uslova rada u školi
▪ Povezivanje škole sa ostalim relevantnim subjektima u cilju poboljšanja nastavnogprocesa i vannastavnih aktivnosti
▪ Predlaganje člana za Školski odbor škole iz reda roditelja
▪ Angažovanje što većeg broja roditelja u rješavanju pojedinih pitanja efikasnijeg odgojno – obrazovnog rada sa učenicima
▪ Organizovanje kontakata sa predstavnicima društveneo-političkih organizacija uodgojno-obrazovnim institucijama s ciljem obezbjeđenja njihove pomoći u rješavanju pojedinih problema
▪ Organizovanje uspješnijeg povezivanja škole sa društvenom sredinom
▪ Organizovanje opštih i odjeljenskih roditeljskih sastanaka
▪ Obilježavanje Dana roditelja
▪ Pomoć roditelja u učionici i van učionice
▪ Aktivnosti upozoravanja na opasnosti od mina, drugih ubojnih srdstava i vatrenog oružja
Škola će nastojati uključiti roditelje u realizaciju nekih programskih sadržaja, kao i uobezbjeđivanje uvjeta za uspješniji rad škole, i to:
• U redovnoj nastavi, za one sadržaje koji zahtijevaju posebnu stručnost,
• U vannastavnim i slobodnim aktivnostima
• U realizaciji programa profesionalne orijentacije, posjeta, izleta, ekskurzija
• U rješavanju socijalnih i zdravstvenih problema učenika
• U organizovanju slobodnog vremena učenika
• U upravljanju školom
• U akciji uređenja školskih objekata, sportskih i rekreativnih terena i sl.22

8.3. Vijeće učenika
Vijeće učenika je radno tijelo učenika naše škole.
Vijeće učenika radi na rješavanju pitanja :
▪ Pohađanja nastave
▪ Učenja
▪ Igre
▪ Zabave
▪ Sportskog i kulturnog života
▪ I drugih pitanja koja se odnose na nastavni rad, prilike u porodici, zdravstvene probleme, profesionalnu orijentaciju i dr.
Pored toga Vijeće učenika organizira i sudjeluje u humanitarnim akcijama, organizira školske izlete i zabave, te promovira interese škole u zajednici na čijoj lokaciji se škola nalazi.
8.4. Đačke ekskurzije, posjete i izleti
Ekskurzija je vannastavni oblik odgojno-obrazovnog rada koji se ostvaruje van škole s ciljem savladavanja dijela nastavnog programa neposrednim upoznavanjem sadržaja predmeta, pojava i odnosa u prirodnoj i sredini društvenoj, upoznavanjem kulturnog naslijeđa i privrednih dostignuća koja su u vezi sa ostvarivanjem ciljeva iz oblasti moralnog, emocionalnog, profesionalnog, socialnog, estetskog i fizičkog odgojaa, a planirana godišnjim programom rada škole.
Stručne đačke ekskurzije imaju nastavni karakter. Organizuju se s ciljem da se
upoznaju sa nekim prirodnim pojavama, spomenicima kulture, historijskimspomenicima, znamenitim mjestima, radnim organizacijama, sportskimdogađajima i sl. Obzirom na trajanje, one su uglavnom cjelodnevne.
Maturalna đačka ekskurzija je višednevna, prije svega, rekreativnog i edukativnog karaktera.
Posjete se organizuju u smislu upoznavanja određene materije u školskoj nastavii u tom slučaju služe kao dopunski oblik nastavnog rada (posjete muzeja,izložbenih galerija, pozorišnih predstava, radnih pogona, radnih organizacija, radnih organizacija,zoološkog vrta, poljoprivrednog dobra i sl.)
Izleti imaju mnogostruke zadatke: odmor, rekreacija, takmičenje, prikupljanjeodređenih uzoraka iz prirodne sredine, upoznavanje prirode i sticanje znanja onjoj. Izleti su uglavnom jednodnevni, do odredišta i u povratku odlazi se prevoznim sredstvom.
Termini svih predviđenih aktivnosti biće usklađeni sa Kalendarom aktivnosti iplaniranim nastavnim jedinkama pojedinih nastavnih predmeta.
Naša škola će se pridržavati Pravilnika o izvođenju ekskurzija u osnovnim i srednjim školama objavljenog u Službenim novinama USK br.21/2013:"Ekskurzije se mogu izvoditi u zemlji i inozemstvu. Za učenike I i II razreda osnovne škole ekskurzijese organiziraju na teritoriji općine, za učenike III i IVrazreda osnovne škole na teritoriji Unsko-sanskog kantona, a za učenike V-IX razreda na teritoriji Bosne i Hercegovine ili u inozemstvu."
23
Na osnovu planu o izvođenju ekskurzija izvoditi će se ekskurzije:
I razred
Relacija I: Šehidsko turbe – Muzej soba – druženje u školskom parku
II razred
Relacija I: Stari grad Bužim – drvena džamija, česma i stari nišani – Svetinja
III razred
Relacija I: Ostrožac – kulturna predstave znamenja Bihać – Muzej – kino (filmska filmska) – stari grad Bosanska krupa
Relacija II: Bužim – Cazin (Ostrožac) – Bihać (tržni centar Bingo, kino) – Bosanska Krupa (ADA)
Posjeta mljekari MEGGLE izvest će se u okviru ekskurzija, ukoliko vremenski okvir bude dozvoljavao posebno ili kao edukativna ekskurzija.
IV razred
Relacija I:Bužim-VelikaKladuša (Stari grad)-Cazin-Ostrožac-Sedra (ručak)-Bosanska Krupa-spomenčesmaČava-Bužim
V razred
Relacija I: Bužim (polazak) – Bihać – Čardaklije – Bihać – Bosanska Krupa – Bužim
Relacija II: Bužim-Travnik
Relacija III: Bužim-Bosanska Krupa-ribnjak Kemin potok-Krupa kabine-Bužim
VI razred
Relacija I Bosanska: Krajina – Srednja Bosna ( jednodnevna)
Relacija II: Bužim – Zagreb – Bužim
VII razred
Relacija I:
1. Prvi dan:Bužim-Kozarac-Prnjavor-Doboj-Tuzla-Zvornik-Srebrenica-Tuzla
2. Drugi dan: Tuzla-Bijeljina-Brčko-Gradačac-Derventa-Prnjavor-Kozarac-Bužim
Relacija II:
1. Prvi dan: Bužim-Kozarac-Prnjavor-Doboj-Tuzla
2. Drugi dan: Tuzla-Srebrenica-Bužim
24
Relacija III:
1. Bužim-Zagreb (Tehnički muzej, Zoološki vrt, Trg Bana-Jelačića itd.)
Relacija IV:
1. Bužim-Mostar-Bužim (dvodnevna)
Relacija V:
1. Bužim – Jajce – Donji Vakuf – Bužim (jednodnevna)
Šesta relacija:
1. Bužim – Sarajevo – Bužim (dvodnevna)
VIII razred
Relacija I:
1. Bužim-Bihać-Travnik-Sarajevo
2. Sarajevo-Jablanica-Mostar-Buna-Bugojno-Bužim
IX razred
Relacija I:
1. Bužim-Bihać-Bosanski Petrovac-Livno-Posušje-Čapljina-Neum
2. Neum-Dubrovnik-Herceg Novi-Neum
3. Neum-Stolac-Čapljina-Mostar-Široki Brijeg-Posušje-Livno-Bužim
Relacija II:
1. Bužim-Bihać-Bosanski Petrovac-Livno-Posušje-Čapljina-Neum
2. Neum-Stolac-Čapljina-Mostar-Široki Brijeg-Posušje-Livno-Bužim
Relacija III:
1. Bužim-Zadar (trodnevna ekskurzija)
Relacija IV:
1. Bužim-Tuzla-Mostar-Bužim (trodnevna ekskurzija)
Relacija V:
1. Bužim-Mostar-Sarajevo-Bužim (trodnevna ekskurzija)
Relacija VI:
1. Bužim-Mostar-Mostar-Split-Mostar-Bužim (trodnevna ekskurzija)
Stručno-edukativna ekskurzija za učenike dodatne nastave iz matematike, fizike i hemije:
25
Relacija će biti naknadno utvrđena, kao i vrijeme izvođenja iste.
Izleti i ekskurzije će se izvoditi ako to budu dozvoljavali higijensko-epidemiološki uslovi u vezi COVID-19.
Stručno-edukativna ekskurzija za učenike sekcija i dodatne nastave iz bosanskog jezika i književnosti:
Relacija će biti naknadno utvrđena, kao i vrijeme izvođenja iste.
U Bužimu, 27.09.2021.
Direktor škole
_________________/
Adnan Nuhić/
26
9. PRILOZI I TABELE
27
BOSNA I HERCEGOVINA
FEDERACIJA BOSNE I HERCEGOVINE
UNSKO – SANSKI KANTON
BUŽIM
JU OŠ "BUŽIM" BUŽIM
e-mail: osnovnaskola.buzim@gmail.com
Tel. 037 / 410 – 114
Djelovodni broj: 398 /2021
Datum: 21.09.2021. godine
Na osnovu člana 159 Zakona o osnovnom i općem srednjem obrazovanju ( Službeni glasnik Unsko – sanskog kantona, broj: 5/04, 7/10,11/15,12/19 i 15/20 ), člana 108 Pravila JU OŠ " Buim" Bužim, a u vezi sa tačkama 1 i 23 Naredbe Kriznog štab federalnog ministarstva zdravstva, broj: 01 - 33 - 4000 / 20 od 07.07.2020. godine koja se primjenjuje od 11.07.2020. godine, Odlukom ministra Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta Unsko – sanskog kantona broj:10-34-10237-2/20 od 26.08.2020. godine i Instrukcijama o organizaciji odgojno – obrazovnog rada u osnovnim i srednjim školama na području Unsko – sanskog kantona u školskoj 2021 / 2022. godini, direktor JU OŠ " Bužim" Bužim, d o n o s i:
PLAN
PRIPRAVNOSTI I POSTUPANJA U SLUČAJU POJAVE
KORONA VIRUSA ( COVID-19 ) U ŠKOLAMA
1.CILJ DONOŠENJA PLANA PRIPRAVNOSTI I POSTUPANJA U SLUČAJU POJAVE KORONA VIRUSA ( COVID-19 ) U ŠKOLAMA ( u daljnjem tekstu Plan ):
I
Ovim Planom se definišu mjere pripravnosti i načini odgovora na eventualnu pojavu Korona virusa ( COVID - 19 ) u JU OŠ " Bužim" Bužim ( u daljem tekstu: Škola ).
II
U cilju provođenja mjera, a u slučaju proglašenja stanja nesreće uzrokovane pandemijom Korona virusa ili epidemije u Federaciji Bosne i Hercegovine, kao i okolnostima postojanja povećanog rizika od zaraze Korona virusom ili pojave virusa u Školi, ovim Planom se usklađuje organizacija rada i poslova, obaveze zaposlenika škole, učenika škole, Tima za krizne situacije i mjere za održavanje higijene u skladu sa datim preporukama i smjernicama Zavoda za javno zdravstvo Federacije Bosne i Hercegovine od 07.07.2020. godine kao preporukama Kantonalnog zavoda za javno zdravstvo i Instrukcijama o organizaciji odgojno – obrazovnog rada u osnovnim i srednjim školama na području Unsko – sanskog kantona u školskoj 2021 / 2022. godini.
III
Ovaj Plan podrazumijeva jednak i ravnopravan odnos oba spola, bez obzira na gramatički rod u kome su navedena lica koja mogu biti oba spola.
2. ORGANIZACIJA RADA I POSLOVA U ŠKOLI
IV
U slučaju proglašenja stanja nesreće uzrokovane pandemijom Korona virusa ( COVID – 19 ) ili epidemije u Federaciji Bosne i Hercegovine i Unsko – sanskog kantona, kao i slučaju postojanja povećanog rizika od zaraze korona virusom ( COVID – 19 ), rad u školi se organizuje na slijedeći način:
28
a) rad uposlenika u prostorijama JU OŠ " Bužim" Bužim uz poštivanje epidemioloških mjera, propisane distance ( najmanje 2 metra ) i nošenja zaštitne opreme ( zaštitne maske ) i rukavica tamo gdje je potrebno ( alatnica,nica i održavanje vanjskog prostora i unutrašnjih prostorija škole );
b) rad uposlenika van prostorija škole ( eventualni rad od kuće) uz propisivanje načina rada i komunikacije, te uspostavljanje sistema prijenosa informacija i rada na daljinu ( od kuće ) uz usvajanje Odluke o korištenju platformi ili aplikacija za ovu vrstu rada ( Nastavničko vijeće ) i donošenje Odluke direktora škole o prelasku na takav vid nastave;
c) rad sa roditeljima učenika organizuje uz pojačane epidemiološke zaštitne mjere, ograničavanje rada sa roditeljima, najbolje " online ", stavljanjem upozorenja i uputstava o kretanju i ponašanju roditelja roditelja u školi i ispred škole;
d) edukacija uposlenika o postupanju u slučaju pojave virusa COVID - 19 u školama, a u saradnji sa Domovima zdravlja i higijensko – epidemiološkom službom kao i Zavodom za javno zdravstvo Unsko – sanskog kantona;
e) nadzor nad provođenjem aktivnosti i mjera utvrđenih ovim Planom vrše organi upravljanja i rukovođenja školom kao i nadležno Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta Unsko – sanskog kantona.
V
Rad Školskog odbora i stručnih organa škole, u slučaju nastupanja stanja iz tačke II ovog Plana, organizuje se na način da se reducira broj sjednica, zakazuju sjednice samo u slučaju potrebe, sa više tačaka dnevnog reda, uz poštivanje epidemioloških mjera, propisane distance i nošenja zaštitne opreme. U slučaju nastupanja težeg epidemiološkog stanja, rad upravljačkih i rukovodećih organa kao i stručnih organa iz stava ( 1 ) ovog člana, će se organizovati elektronskim putem ili " online".
3. OBAVEZE ZAPOSLENIKA
VI
Uposlenici koji u vrijeme nastupanja stanja iz tačaka II i IV ovog Plana, kao i u vrijeme proglašenja krizne situacije, rade u prostorijama Škole, dužni su se pridržavati slijedećih preventivnih mjera:
a) prije ulaska u prostorije izvršiti Školei dezinfekciju ruku i obuće te obavezno staviti zaštitnu masku;
b) za vrijeme boravka u prostorijama Škole obavezno nositi zaštitnu masku, preporučuje se platnena zbog potrebe učestalog pranja, a radnici koji imaju posebne uslove rada, pomoćni radnici, u obavezi su nositi i zaštitne rukavice;
c) smanjiti broj fizičkih kontakata sa drugim uposlenicima, posebno na manjoj udaljenosti od dva metra;
d) redovno vršiti dezinfekciju ruku i radnih površina ( stolovi, telefoni, nastavna pomagala ) kao i prozračivanje radnih prostorija odnosno učionica;
e) komunikaciju sa roditeljima učenika svesti na komunikaciju putem telefona ili aplikacija koje su dostupne u skladu sa mogućnostima, a roditeljske sastanke održavati, ako postoji mogućnost, putem telefona ili video linkom.
f) sjednice upravljačkih strurktura i stručnih organa održavati uz pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera ( ukoliko okolnosti dozovljavaju );
g) prostorije koje se zajednički koriste ( kuhinja, zbornica, hol škole ) koristiti u što manjoj mogućoj mjeri i napustiti je odmah nakon obavljenog posla, bez ikakvog zadržavanja, uz pridržavanje epidemioloških mjera i reduciranje broja prisutnih ( najviše dvije osobe istovremeno na propisnoj udaljenosti ).
29
h) zaposlenici ( nastavno osoblje ) trebaju planirati nastavne sadržaje koji mogu odgovoriti svim modelima održavanja nastave, preporučuje se pripremanje za 10 nastavnih dana, zbog eventualnih korekcija Instrukcije o početku odvijanja nastave u školskoj godini ili eventualnog prelaska na potpuno redovni nastavni proces ili prelaska na nastavu posebnim koncepcijama;
i) zaposlenici / nastavnici trebaju planirati nastavne sadržaje i za učenike koji se eventualno nađu u kućnoj izolaciji ili su hronični bolesnici ili imaju dodir sa hroničnim bolesnicima te u slučaju potrebe iste slati putem aplikacija ( koje odredi ili je odredilo Nastavničko vijeće );
j) Zaposlenici / nastavnici trebaju insistirati i vlastitim primjerom pokazati učenicima da je nošenje maske ustvari nešto što je trenutno propisano i što je obaveza van učionice kao i održavanje fizičke distance;
k) Razmjenu Dnevnika rada među nastavnicima svesti na minimum; Dnevnike rada ostavljati u učionicama do posljednjeg časa kad će ih nastavnik koji održi posljednji čas u nastavnom danu odnijeti na mjesto predviđeno za to ( zbornica ).
l) Nastavu Tjelesne i zdravstvene kulture izvoditi u učionicama ako je u pitanju teoretski dio, a individualne vježbe, ukoliko to dozvoljavaju vremenske prilike izvoditi na otvorenom prostoru;
VII
U pogledu praćenja zdravstvenog stanja zaposlenika, a u cilju sprečavanja širenja zaraze unutar prostorija Škole, radnici imaju sljedeća prava i obaveze:
a) zaposlenici ne smiju dolaziti na posao u slučaju pojave bilo kojeg simptoma zaraze koji se povezuje sa Korona virusom ( COVID-19 ), ako su bili u bliskom kontaktu ( visok rizika ) sa zaraženom osobom ili u područjima u kojima je registrovan visok broj oboljelih od Korona virusa, već su dužni odmah obavijestiti direktora škole i nadležnu zdravstvenu ustanovu radi dobijanja daljih uputa i regulisanja odsustva sa posla;
b) u slučaju da je zaposlenik bio u uobičajenom kontaktu sa zaraženom osobom ( nizak nivo izlaganja ), omogućit će mu se rad od kuće, ako to priroda posla dozvoljava, u trajanju od 14 kalendarskih dana, a po mogućnosti može uzeti odsustvo sa posla ( bolovanje, plaćeno ili neplaćeno odsustvo uz maksimalnu toleranciju i obazrivost u pogledu pronalaska zamjene na radnom mjestu ). Ukoliko zaposlenik nije u mogućnosti uzeti odsustvo ili raditi od kuće, dužan se na radu pridržavati strogo propisanih epidemioloških mjera i izbjegavati svaki kontakt sa drugim radnicima, a poslovnu i radnu komunikaciju vršiti elektronskim putem;
c) zaposlenici kojima je rješenjem nadležnog organa određena izolacija / karanten, liječenje u zdravstvenoj ustanovi ili kućna samoizolacija, dužni su nakon prijavljivanja nadležnoj zdravstvenoj ustanovi, bez odlaganja o tome obavijestiti neposrednog rukovodioca ili direktora Škole, radi organizacije posla uz obostrano i razumijevanje uvažavanje prirode posla;
d) zaposlenici su dužni preduzimati i druge aktivnosti i pridržavati se mjera prema uputstvima nadležnih institucija u cilju sprječavanja širenja zaraze među drugim zaposlenicima i prisutnim licima u Školi.
e) zaposlenici su dužni pratiti relevantne informacije vezane za edukaciju i virus na stranici Zavoda za javno zdravstvo Federacije Bosne i Hercegovine: http://www.zzjzfbih.ba
f) u slučaju pojave bilo kojeg nabrojanog simptoma kod zaposlenika u školi: povišena tjelesna temperatura, kašalj, gubitak čula okusa i mirisa, malaksalost, glavobolja, proliv, osip na koži, zaposlenici su dužni da se jave direktoru škole, Timu škole za postupanje u slučaju pojave virusa COVID -19 koji će biti imenovan Rješenjem direktora škole, pozvati porodičnog ljekara te napustiti prostorije škole. Nakon toga, kad bude u mogućnosti, nakon pregleda kod ljekara ili nekog drugog postupanja, je obavezan da se javi direktoru škole.
30
VIII
Svi uposlenici Škole koji se ne budu pridržavali obaveza utvrđenih u tački VI i VII ovog Plana, a naročito ako svjesno i namjerno krše propisane mjere i izbjegavaju obaveze, snosit će disciplinsku odgovornost u skladu sa Pravilnikom o disciplinskoj i materijal odgovornostinoj Škole zbog povrede radne obaveze.
IX
4. OBAVEZA UČENIKA:
a) Svaki roditelj je dužan da svom djetetu / učeniku prije polaska u školu izmjeri tjelesnu temperaturu te ukoliko je ona visoka obavijesti ljekara prodične medicine, a nakon toga i razrednika ili pedagoga škole;
b) U školi je obavezno nošenje maske izvan učionice, ne i za vrijeme nastave;
c) Redovno prati ruke vodom i sapunom nakon užine, odlaska u toalet ili eventualnog dodira sa nekim predmetom ( ručka na vratima, ograda, stol, igračka, nastavno pomagalo i dr.);
d) Ručak ili užinu donijeti od kuće i preporuci roditelja te isto obavezno konzumirati u razredu, za svojim stolom vodeći brigu o higijeni na stolu, ispod stola i oko stola;
e) Ne koristiti u razredu tuđi radni pribor ili udžbenik;
f) Ne napuštati učionice u vrijeme malog i velikog odmora, već isključivo uz dozvolu razrednika ili predmetnog nastavnika u vrijeme časa i isključivo za fiziološke potrebe;
g) Ne okupljati se u grupama, ne upražnjavati sportske igre ( isključivo zbog znojenja ) i izbjegavati gužve;
h) Nikakvo zadržavanje na školskim hodnicima nije dozvoljeno;
i) U slučaju pojave simptoma: osjećaj visoke tjelesne temperature, pojava kašlja, gubitak čula okusa i mirisa, proliv, osip na koži i drugo hitno se javiti razredniku, dežurnom nastavniku ili pedagogu škole;
5. IMENOVANJE TIMA I OBAVEZA TIMA ZA PREVENTIVNO DJELOVANJE U SLUČAJU SUMNJE NA POJAVU VIRUSA ( COVID – 19 ) U ŠKOLI:
Direktor škole imenuje Tim za upravljanje kriznom situacijom, čija uloga je da poduzima sve neophodne aktivnosti u cilju provođenja utvrđenih mjera ovim Planom, radi sprečavanja pojave i širenja zaraze Korona virusom ( COVID-19 ) u Školi. Tim može u cilju provođenja ovog Kriznog plana, davati smjernice, instrukcije, donositi uputstva i preporuke, u zavisnosti od procjene trenutne epidemiološke situacije i Naredbi Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta Unsko – sanskog kantona te u saradnji sa istim. Kontrolu i nadzor nad provođenjem aktivnosti i mjera utvrđenih ovim Planom, provodi imenovani Tim za upravljanje kriznom situacijom. Sve pritužbe, komentare, prijedloge i sugestije u vezi provođenja mjera propisanih ovim Planom, radnici Škole podnose Timu na dalje postupanje. U slučaju pojave bilo kojeg nabrojanog simptoma kod zaposlenika ili učenika u školi: povišena tjelesna temperatura, kašalj, gubitak čula okusa i mirisa, malaksalost, glavobolja, proliv, osip na koži, HITNO djelovati na način da se:
- isti izoluje u prostoriju namjenjenu za ove slučajeve
- član Tima škole obavještava roditelja ( ako je u pitanju učenik ) zbog preuzimanja učenika, zatim obavještava nadležnu HES službu pri Domu zdravlja ili Hitnu pomoć koja će izdati izdati daljnje smjernice;
- nadležni ljekar ili porodični ljekar će donijeti odluku o daljnjem tretmanu;
31
- u odjeljenju iz kojeg dolazi učenik dodatno obratiti pažnju na zdravstveno stanje ostalih učenika u narednom periodu;
- u slučaju prisustva virusa kod učenika ili uposlenika koji je izolovan, nadležni epidemiolog će izdati preporuke i smjernice o postupanju i izvođenju nastave u odjeljenju iz učenik kojeg dolazi ili u školi iz koje uposlenik dolazi;
Tim ništa ne poduzima na svoju ruku, bez uputa epidemiologa ili HES; Preporučuje se da u Timu bude i direktor škole, sindikalni povjerenik, pedagog, nastavnik RN i nastavnik PN;
6. OBAVEZA POMOĆNO – TEHNIČKOG OSOBLJA ŠKOLE I PROVOĐENJE HIGIJENSKIH MJERA:
Provođenje higijenskih mjera u Školi, u periodu stanja opisanog u ovom Planu, provodi se u povećanom obimu, na slijedeći način:
- svakodnevno čišćenje i dezinficiranje svih poslovnih i pomoćnih prostorija u Školi, a naročito toaleta, unutrašnjeg i vanjskog hodnika, ulaza i prilaza zgradi, zbog prisustva trećih lica;
- svakodnevno provjetravanje svih prostorija, najmanje dva puta dnevno ( učionica između smjena, kancelarija, hodnika, vanjskog hodnika, toaleta i dr.), najmanje 30 minuta prije početka nastave;
- svakodnevna, u više navrata, dezinfekcija ulaznih vrata, ručki na vratima, zajedničkih prostora i toaleta;
- korištenje dozvoljenih dezinfekcionih sredstava i zaštitne opreme prilikom čišćenja i dezinfekcije radnog prostora.
- posebnu pažnju kod dezinfekcije posvetiti sanitarnim čvorovima i radnim stolovima nastavnika i učenika;
- Pribor kojim se vrši čišćenje mora biti odvojen posebno za stolove, posebno za podove, a posebno sanitarne čvorove, poslije čišćenja pribor dezinficirati, a krpe držati suhim i ne ostavljati ih u vodi;
Za provođenje higijenskih mjera u Školi zadužen je pomoćni radnik, koji snosi disciplinsku odgovornost u slučaju neprovođenja higijenskih mjera propisanih u stavu ( 1 ) ove tačke u skladu sa Pravilnikom o disciplinskoj i materijalnoj odgovornosti, a zbog povrede radne obaveze.
7. SISTEM INFORMISANJA I OBAVJEŠTAVANJA
X
Sve informacije o organizaciji rada, obavezama zaposlenika i drugim mjerama za vrijeme stanja iz tačke II ovog Plana, radnicima Škole bit će dostupne putem e - maila, fejsbuk stranice škole i po potrebi telefonskim putem.
XI
Za osiguranje dostupnosti informacija i funkcionisanje informacionog sistema, omogućavanje elektronskog komuniciranja radnika unutar Škole i za vrijeme " rada od kuće ", o čemu direktor škole donosi Odluku nakon eventualne Naredbe nadležnog Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta USK-a o prelasku na takav vid izvođenja nastavnog procesa, kao i održavanje sjednica upravljačkih tijela, stručnih organa, zadužen je direktor škole i koordinator za izvođenje nastave na daljinu kojeg će direktor škole imenovati Rješenjem.
8. STUPANJE NA SNAGU I IZMJENE KRIZNOG PLANA
XII
Ovaj Plan stupa na snagu danom donošenja, a primjenjuje se od dana objave na oglasnoj tabli Škole.
XIII
Izmjene i dopune ovog Plana vršit će se u zavisnosti od promjene epidemiološke situacije i Preporuka / Naredbi nadležnih organa.
32
XIV
Nakon stupanja na snagu ovog Plana, Tim za upravljanje kriznom situacijom će izvršiti procjenu rizika trenutnog stanja epidemiološke situacije i donijeti akte za postupanje iz tačke XIII ovog Plana, kojim će tačno definisati mjere iz Plana koje se primjenjuju i u kojem vremenskom periodu, a u saradnji sa nadležnim Ministarstvom.
Trenutno se nastava odvija prema instrukcijama nadležnog ministarstva obrazovanja o organizaciji odgojno – obrazovnog rada u osnovnim i srednjim školama na području Unsko-sanskog kantona za školsku 2021/22 god., br.10-34-10876/20 od 03.09.2021.
DOSTAVITI:
1.. Oglasna tabla škole
2.. Stranica za nastavnike JU OŠ "Bužim"
3. a / a
D i r e k t o r š k o l e:
____ Adnan
Nuhić/
33
BOSNA I HERCEGOVINA
FEDERACIJA BOSNE I HERCEGOVINE
UNSKO – SANSKI KANTON
BUŽIM
JU OŠ " BUŽIM" BUŽIM
e-mail: os.buziml@bih.net.ba
Tel. 037 / 410 – 114
Đelovni broj: 399/2021
Datum: 21.09.2021. godine
Na osnovu člana 159 Zakona o osnovnom i općem srednjem obrazovanju ( Službeni glasnik Unsko – sanskog kantona, broj: 5/04, 7/10,11/15,12/19 i 15/20 ), člana 108 Pravila JU OŠ " Buim" Bužim, a u vezi sa tačkama 1 i 23 Naredbe Kriznog štab federalnog ministarstva zdravstva, broj: 01 - 33 - 4000 / 20 od 07.07.2020. godine koja se primjenjuje od 11.07.2020. godine, Odlukom ministra Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta Unsko – sanskog kantona broj:10-34-10237-2/20 od 26.08.2020. godine i Instrukcijama o organizaciji odgojno – obrazovnog rada u osnovnim i srednjim školama na području Unsko – sanskog kantona u školskoj 2021 / 2022. godini, plana pripravnosti i postupanja u slučaju pojave korona virusa (COVID -19) u školama, direktor JU OŠ " Bužim" Bužim, d o n o s i:
R J E Š E NJ E
O IMENOVANJU TIMA ZA PREVENTIVNO DJELOVANJE U SLUČAJU SUMNJE NA POJAVU
VIRUSA ( COVID – 19) U ŠKOLI
I
U tim za preventivno djelovanje u slučaju sumnje na pojavu virusa ( covid – 19) u školi imenuju se:
1. Adnan Nuhić .............. direktor škole
2. Aladin Ičanović............. sindikalni povjerenik
3. Veladžić Sulejman.............. sekretar škole
4. Kedić Enes........................ nastavnik predmetne nastave
5. Skenderović Refika............. nastavnik razredne nastave
II
Uloga Komisije da poduzme sve neophodne aktivnosti u cilju provođenja mjera utvrđenih planom pripravnosti i postupanja u slučaju pojave korona virusa (COVID-19) u školama.
Rješenje III
stupa na snagu danom donošenja.
Pravna pouka:
Protiv ovakvog Rješenja dozvoljena je žalba Školskom odboru u roku od 8. dana od dana donošenja ovog Rješenja.
Dostavljeno:
1. Imenovanim
2. a / a
Direktor škole
__________Adnan
Nuhić
34
PREGLED BROJA UČENIKA I ODJELJENJA U
- CENTRALNOJ ŠKOLI I
- devetORAZREDNOJ PODRUČNOJ ŠKOLI VAR. RIJEKA
Tabela 1.
Š K O L A
Razred
Broj
odj.
Broj učenika
Prosječan
br.uč.u odj.
Napomena
M
Ž
Svega
Centralna škola
B u ž i m
I
2
15
17
32
16
II
1
11
11
22 22

III
1
15
9
24
24
IV
2
13
18
31
15.5
V
2
21
20
41
20.5
UKUPNO
I – V
8
75
75
150
18,75
VI
4
55
40
95
23,75
VII
5
61
49
110
22
VIII
4
51
37
88
22
IX
4
41 46

87
21,75
UKUPNO
VI-IX
17
208
172
380
22,35
SVEGA
I –IX
25
283
247
530
21,2
Devetorazredna

Rijeka
I
1 9 12


21 21

II
1
11 12

23
23
III
1
9
12
21 21
21
IV
1
8
14
22
22
V
1
8
10
18
18
UKUPNO
I – V
5
45
60
105
21
VI
2
22
22
44
22
VII
2
18
12
30
15
VIII
2
21
21
42
21
IX
2
17
18
35
17,5
UKUPNO
VI-IX
8
78
73
151
18,88
SVEGA
I – IX
13
123
133
256
19,7
35
PREGLED BROJA UČENIKA I ODJELJENJA U PODRUČNIM ŠKOLAMA
NA NIVOU RAZREDNE NASTAVE
Tabela 2.
Područna
Škola
Razred
Čista odjeljenja
Kombinovana odjeljenja
od 2 razreda
od 3 razreda
od 4 razreda
M
Ž
Svega M Ž Svega
M Ž
Svega M


Ž Svega
M Ž Svega M Ž
Svega
Ž

Svega 1.
Vrhovska
I
7
6
13
II
5
2
7
III
8
2
9
IV
3
9
12
V
3
7
10
7
6
13
19
20
39
Pogledati napomenu ispod tabele 3.
Svega
I-V
26
26
52
2.
Lubarda
I
21

3
II
4
2
6
III
1
6
7
IV
6
14
20
V
3
4
7
6
14
20
10
13
23
Pogledati napomenu ispod tabele 3.
Svega
I-V
16
27
43
3.
El. Rijeka
I
3
3
6
II
2
1
3
III
3
1
4
IV
2
1
3
V
1
2
3 3
3

3 6
8
5
13
Svega
I-V
11
8
19
Pogledati napomenu ispod tabele 3.
4.Zaradostovo

I
6
7
13
II
9
7
16
III
3
9
12
IV
9
6
15
V
10
9
19
Svega
I-V
37
38
75
36
Područna
Škola
Razred
Čista odjeljenja
Kombinovana odjeljenja
od 2 razreda
od 3 razreda od 3 razreda
od 4 razreda
M
Ž
Svega M Ž
Svega
M
Ž Svega
M
Ž
svega
m
ž
svega
5.
Bućevci
I
8
9
17
II
10
10 10
20
III
5
9
14
IV
6
9
15
V
7
9
16
Svega
I-V
36
46
82666
.
Mrazovac
I
4
5
9
II
2
4
6
III
6
1
7
IV
2
7
9
V
8
6
14
8 8
6
14
14
17
31
Pogledati napomenu ispod tabele 3.
Svega
I-V
22
23
45
37
Tabela 3
ZBIRNI PREGLED BROJA UČENIKA NA NIVOU ŠKOLE
U ŠKOLSKOJ 2022/2023. GODINI
ŠKOLA Razred Broj formiranih odjeljenja Broj učenika Prosječan broj učenika u odjeljenju Napomena M Ž Σ
Razredna nastava
I
7,33
56
58
114
15,55
II
5,83
54
49
103
17,66
III
5,83
50
49
99
16,98
IV
7,5
49
78
127
16,9
V
7,5
61
67
128
17
Predmetna nastava
VI
6
77
62
139
23,16
VII
7
76
64
140
20
VIII

comment / reply_from

archive

please_select_a_date

vote / poll

Da/Ne

view_results
da
0%
ne
100%
nista
0%

newsletter

newsletter_description